за кого са книгите

Поседнах да почета на слънце в парка.  На съседната пейка приседна мъж с доста опърпан вид, извади книга и зачете.

Стана ми хубаво заради книгата в ръцете му.

Книгата, която, дори без да съм видяла корицата й, ми даде поне два ценни урока:

Че не бива да правя прибързани заключения.
И че четенето е всеобщо благо, а не изключителна привилегия на някакви самопровъзгласени интелектуални елити.

Хубаво е всеки да чете. Но да чете със сърце.
Да чете, защото е любопитен, защото иска да научи, да почувства, да се запознае с нови хора и светове. Да се предизвика себе си. Да се промени.

Книгата е хубаво да се подбира внимателно като приятелите и да й се отделя нужното внимание. Да се поразходиш под мишница с нея, да пиете заедно чай, да й скроиш дреха или да й подариш аксесоар. Книгата  заслужава това любовно отношение. Защото в повечето случаи тя самата е (или би трябвало да е) дете на любовта.

Да препускаш презглава към нова книга, едва затворил последната страница  на предходната е все едно да се запознаваш с все нови и нови хора, но никога да не превърнеш беглото познанство в приятелство.

Тъжно е да четеш само за себе си, за да покажеш колко много книги си изчел. Истинското четене започва след като си затворил една книга. Тогава размишляваш върху това, което се случва в нея, споделяш идеите с хората около теб, препоръчваш я на приятели. С две думи – свързваш се с другите човеци.  Така четенето те променя и те прави по-добър и сигурно малко по-щастлив. Само ако поискаш, разбира се!
–––
Понеже ме помолиха да тагна други хора, които да споделят мислите си за четенето, моля това да са: Бени, Dayseasons, Ели ,  Петър , Севда и Мила.

за кого са книгите

15 мнения за “за кого са книгите

    1. Д каза:

      Не претендирам за перфектност и за това не публикувам ;). Но ако искаш да споделиш нещо толкова ценно, като разказ за грамотността, би следвало да е грамотно.

      1. абсолютно съм съгласна! това е единствената причина да напиша точно този пост с тъй грамотно 🙂
        а вие постъпвате много правилно, като ходите от блог на блог, четете и също се ограмотявате. браво на вас и успех в благородната ви мисия 🙂

      2. Neva каза:

        „за това“, хахах. не хранете неграмотни тролове нито с добро, нито с лошо. за тях не, но за вас винаги има нещо по-интересно за вършене 🙂

  1. аз съм заядлива, лоша и се разкайвам
    не се сърдете, моля, и Свенце, направи санитарна сеч и изтрий последното, понеже не съм права.

  2. elidda каза:

    Прекрасен текст, Све 🙂 Събуди любопитството ми още с първите думи, а към средата вече го чувствах близък и мил. Много добре си уловила връзката ни с книгите и внимателния начин, по който изграждаме отношенията ни с тях. Ще напиша в най-скоро време и аз нещо по въпроса, благодаря ти за поканата 🙂

  3. Neva каза:

    „Книгата е хубаво да се подбира внимателно като приятелите и да й се отделя нужното внимание.“ – да! :))

Вашият коментар